mail

Osnovna škola Matije Gupca

Group logo

2015-05-22 13:09:54

Građanski odgoj u nastavi povijesti

Danas u školi - sva to djeca znaju - najviše ima učiteljica, a puno manje učitelja.
Prije sto i više godina situacija je bila sasvim suprotna, a učiteljice nisu smjele biti udane. Škole su nerijetko bile podijeljene na muške i ženske, dok su u mješovitim školama djeca sjedila odvojeno.
Uz ostale predmete djevojčice su učile još i ručni rad, a dječaci gospodarstvo.

Sve su to istražile i u zanimljivoj prezentaciji ostalim učenicima 7. a razreda prikazale Lina i Marija. Bio je to početni dio sata povijesti u koji je integriran i građanski odgoj.
Slijedio je razgovor u kojem su utvrđene činjenice o položaju žena u europskom društvu 19. stoljeća, a učenici su se prisjetili o kojim su poznatim ženama u povijesti do sada učili.
Zatim se u grupama raspravljalo o tezama protivnika ženskog prava glasa koje je aktualizirano u drugoj polovici 19.st. Glasnogovornici su izvijestili o zaključcima svojih skupina, te argumentirali zašto se s pojedinim tezama ne slažu.
Slijedila je diskusija i pisanje osvrta.

Evo nekih učeničkih razmišljanja:

Ja se osobno nisam složila ni s jednim argumentom i drago mi je što smo danas svi došli pameti i shvatili da smo jednaki. (Katarina)

Smatram da žene nisu manje tjelesno ili umno sposobnije od muškaraca i da su sposobne jednako odgovorno i savjesno kao i muškarci obavljati sve poslove i voditi državu. (Ana)

Žene nisu umno slabije od muškaraca. Kraljica Viktorija je vladala 63 godine i nikakvih ratova nije bilo. (Filip)

Pamet i sposobnost da se obavi neki rad ne mogu se mjeriti time kako netko izgleda i je li muškarac ili žena. (Mia)

Svi smo mi jednaki kojeg god spola bili. (Majana)